Baza tras
Baza tras
Pogoda
Kalendarium
Sierpień 2017
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Drukuj stronę Drukuj

Sport

Różne odmiany nordic walking mają zastosowanie szczególnie w treningu sportowym. 

Należy pamiętać o właściwiej rozgrzewce, przeprowadzonej według zasady mówiącej o stopniowaniu trudności w doborze ćwiczeń. Trening właściwy zaczynamy się od ćwiczeń wykonywanych z niewielką prędkością i na równym podłożu, systematycznie zwiększając intensywność wysiłku fizycznego oraz tempo wykonywanych zadań ruchowych.

Nordic jogging polega na wolnym i zrelaksowanym biegu, stopy atakują podłoże przez pietę i środkową część aby na końcu odbić się od podstawa palucha (tzw. grzebnięcie) Jednocześnie naprzemianstronna praca ramion polega na dynamicznym wbijaniu i odpychaniu od kijka.

Nordic striding to trucht z wydłużonym krokiem i lekkim odbiciem od podłoża, ale bez podnoszenia kolan w górę. Kijki pracują energicznie i naprzemianstronnie.

Nordic leaping polega na zwiększeniu prędkości biegu i trzymania kolana nogi wykrocznej w górze tak, aby noga zakroczna łatwo wysuwała sie do przodu. Jak tylko kolano jest podniesione do góry, należy opuścić nogę wykroczna na podłoże w punkcie poniżej środka ciężkości, co ułatwi efektywne przemieszczanie sie do przodu. Kijki pracują naprzemiennie i energicznie. Ważny jest pełen wyprost ręki z kijkiem do tyłu co umożliwia relaks mięśni kończyny górnej.

Nordic jumping to skoki do przodu: jednonóż lub obunóż gdzie noga wykroczna trzymana jest blisko podłoża zaś kijki pomagają odepchnięciem sie od podłoża (często kończyny górne pracują jednocześnie z nogami)

Nordic running wymaga wyższej niż przeciętna sprawności fizycznej. Technika biegu jest bardzo podobna do tej jaka występuję w Nordic Walking. Jednakże biegnący pracuje ramionami z kijkami wolniej niż podczas tradycyjnego biegu, w którym ramiona poruszają  sie szybko w rytm pracy nóg w niewielkim zakresie ruchu.  Użycie kijków podczas biegu, powoduje, że ruch w stawach ramiennych jest dużo obszerniejszy, natomiast  ich wyprost w tył wraz z odprowadzeniem kijka ma spowodować chwilowe rozluźnienie zaangażowanych w trening mięśni kończyny górnej.

Nordic Blading oferuje bezpieczne rozwiązania dla poruszania się na nartorolkach terenowych. Kijki zapewniają dwa dodatkowe punkty wsparcia. Jest łatwiej i bezpieczniej zatrzymać się podczas gwałtownego ruchu. Użycie kijków zwiększa zaangażowanie mięśni górnej części ciała.

Baza tras
Baza tras
Kalendarium
Sierpień 2017
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Rankingi instruktorów
Rankingi tras