Baza tras
Baza tras
Pogoda
Kalendarium
Styczeń 2018
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Drukuj stronę Drukuj

Postanowienia noworoczne

Jak co roku Times opublikował listę najczęściej łamanych postanowień noworocznych. Są na niej między innymi:

  • schudnąć
  • zacząć uprawiać sport
  • rzucić palenie
  • żyć zdrowiej
  • wyjść z długu
  • oszczędzić pieniądze
  • spędzać więcej czasu z rodziną.

Nie istnieje recepta dobra dla wszystkich. Jedni robią postanowienia – aby je łamać, inni starają się ich dotrzymywać realizując po kilku latach. Znam osoby robiące porównania ze sobą sprzed lat i na tej podstawie wyciągające korzystne wnioski.  Naukowcy udowodnili, że regularne ćwiczenia fizyczne wyraźnie zwiększają poziom serotoniny i noradrenaliny. Pierwsza z tych substancji wpływa korzystnie na nastrój, druga zwiększa wytrzymałość. Systematyczna aktywność fizyczna powoduje, że czujemy się lepiej bo jesteśmy bardziej wytrzymali na zmieniające się warunki zewnętrzne. Dowody na skuteczność ćwiczeń są absolutnie przekonujące, ale mała liczba ośrodków naukowych jest realnie zainteresowana kontynuacją badań nad tym problemem. Powód? Nie ma szans na granty na badania. Dlaczego? Bo aktywność fizyczna przecież nic nie kosztuje.

Autorka: Agnieszka Przyszlak

 

Piśmiennictwo:

Blumenthal J. i inni (1999) Effects of Exercise Training on Older Patients With Major Depression. Archives of Internal Medicine, October 25, .

Babyak M. i inni (2000) Exercise Treatment for Major Depression: Maintenance of Therapeutic Benefit at 10 Months. Psychosomatic Medicine, September/October.

http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2040218_2040220_2040221,00.html)

Baza tras
Baza tras
Kalendarium
Styczeń 2018
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Rankingi instruktorów
Rankingi tras